Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ceremoniář

Kdysi jsem v televizi náhodou narazil na film, který na mě velice zapůsobil, a nedávno jsem se s ním potkal opět, proto bych se rád podělil o zážitky z tohoto snímku. Jedná se o snímek režiséra Jiřího Věrčáka Ceremoniář z roku 1996, který se tváří jako televizní film a zřejmě mu tato forma sluší více. Film ve mně vyvolal vzpomínky na různé filmy, které se mi vybavili při určitých scénách.

Jan HrušínskýČeská Televize

Možná se mi to jen zdálo, možná jsem ten film tak úplně dobře nepochopil, ale František Valeš na mě působil v některých situacích, jako postava Jana Dítě z filmu Obsluhoval jsem anglického krále. Ne však myšlením, ale formou ztvárnění. Dokonce si dovedu Jana Hrušínského v roli Jana Dítěte představit.

Při scéně zkoušky státního pohřbu a příchodu „prvního“ mi do jisté míry připomínal výborný Jan Hrušínský stejně tak výborného Oldřicha Víznera v dalším filmu, a to Saturninovi.

Další úžasný moment, který dodává atmosféru absurdistánu, byl při recitaci smuteční básně „samotným autorem“ – na playback!!!

Atmosféra na vládních banketech mi připomínala stejně tísnivé podobné akce v senzačním Uchu.

Motivem a atmosférou na mě film působil podobně jako vynikající, u mě dokonalý, gruzínský film Pokání.

Celkový dojem z filmu nemohu pospat jinak než stísněnost a snad i smutek nad tím, že to tady mohlo takhle někdy vypadat.

Možná, že se neshodnu s mnohými znalci nebo recenzenty, ale mě se film velice líbil a slovy klasika Járy Cimrmana mohu dodat, že „zůstane dlouho ve mně“.

Autor: Petr Šmíd | pátek 28.10.2011 13:39 | karma článku: 11,51 | přečteno: 1299x
  • Další články autora

Petr Šmíd

Pomocná ruka pro Bohuslava Sobotku

Hned po skončení volebního klání se ukazují hodnoty některých staronových poslanců. Bojím se použít slovo "morálka", abych nebyl panem prezidentem označen za hajzla, jako včera Václav Moravec při rozhovoru s ním.

28.10.2013 v 13:15 | Karma: 21,02 | Přečteno: 947x | Diskuse| Politika

Petr Šmíd

Benešovy dekrety, Karel, Zeman a Klaus

Miloš Zeman odstartoval dost nefér kampaň, možná je to dobře, protože alespoň ukázal svou pravou tvář. V předvolebních debatách vypadá jako přeslazený brouk Pytlík, který rozdává rozumy na všechny strany, všechno ví nejlépe, a když může tak do někoho kopne, ať je to je protivník nebo televizní moderátor. Snaží se působit líbivě a mluvit tak, aby se co nejvíce zalíbil lidem. Co se ale skrývá za tou maskou?

21.1.2013 v 10:53 | Karma: 23,70 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Politika

Petr Šmíd

Přímá volba prezidenta, Tomáš Hanák a Martin C. Putna

Předvolební výzvy různých lidí směřované různým lidem, především kandidátům, se začínají nořit z předvolebního podhoubí. Před pár lety Marta Issová a Jiří Mádl vyzývali k agitaci u prarodičů, před pár dny vyzval Tomáš Hanák Jana Fišera k odstoupení. Co s tím?

27.12.2012 v 21:56 | Karma: 15,87 | Přečteno: 1603x | Diskuse| Politika

Petr Šmíd

Zlatý slavík, Klus, Gott, kouzelník Žito

Myslím, že letošní ročník předávání Zlatého slavíka byl jedním z nejzvláštnějších, alespoň pro mě to nebylo jen díky tomu, že nevyhrál Karel Gott. Největší pozornost na sebe strhnul kouzelník Žito (ten, jehož jméno už nesmí být vyřčeno)

24.11.2012 v 23:55 | Karma: 20,49 | Přečteno: 4863x | Diskuse| Kultura

Petr Šmíd

Co se to děje???

Premiér mluví o tom, že je důležitější nerozhněvat si velké státy coby obchodní partnery, a že není třeba prosazovat dodržování lidských práv. Pracovníci Národního divadla jsou ve stávkové pohotovosti. A jako třešnička na dortu se opět zaskvěl senátor Dryml svým naprosto arogantním křiklounským vystoupením ve volebním speciálu ČT.

12.9.2012 v 0:29 | Karma: 17,11 | Přečteno: 1651x | Diskuse| Politika

Petr Šmíd

Přímá volba prezidenta

Nevím zda mám úplně vyjasněný názor zda přímou volbu prezidenta chci nebo nechci, ale cítím potřebu se k ní vyjádřit. Narůstá počet kandidátů i debat o tom, zda přímá volba ano či ne.

4.1.2012 v 15:42 | Karma: 7,42 | Přečteno: 865x | Diskuse| Politika

Petr Šmíd

Václav Havel odešel...

Ať mír dál zůstává s touto krajinou i bez Vás pane prezidente. Rád bych, abych na Vás nikdy nezapomněl.

19.12.2011 v 20:49 | Karma: 12,36 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Politika

Petr Šmíd

Cyrano z Bergeraku

Mahenova činohra v Brně představila svojí úpravu inscenace Cyrano z Bergeraku. Byl jsem tam a kdo chcete můžete přijmout mé, ne vždy vážně míněné, postřehy a dokonce si můžete dovolit s nimi nesouhlasit.

2.11.2011 v 16:55 | Karma: 8,72 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Kultura

Petr Šmíd

Diskuze

Proč nemohu reagovat na příspěvky v diskuzi pod mým článkem?... To je otázka, která se mi momentálně honí hlavou a odvádí mě od důležité práce na seminární práci, čekám nějaké rozumné vysvětlení a snad i pochopení čtenářů.

31.10.2011 v 22:57 | Karma: 11,76 | Přečteno: 1078x | Diskuse| Ostatní

Petr Šmíd

Repráčky

Když jsem šel na první hodinu předmětu, jehož název zní už sám o sobě dost hrůzostrašně: „Legislativa zdravotně postižených“ snažil jsem se potlačit negativní představy a v duchu „positive thinking" jsem se těšil na zajímavé informace a nové zážitky, o které u nás není nouze. Pln očekávání jsem vkročil do posluchárny.

12.2.2011 v 13:03 | Karma: 7,89 | Přečteno: 1036x | Diskuse| Ostatní

Petr Šmíd

Kterak počítač může člověka k zuřivosti přivést.

Po nějaké době jsem pojal, myslím dobrý, úmysl, a to přispět na blog dalším článkem. Byl jsem naprosto v pohodě a klidu a chtěl jsem P O U Z E !!! změnit pozadí mého blogu, protože Silvestr je už opravdu za námi. Jenže OUHA.

20.1.2011 v 15:19 | Karma: 8,62 | Přečteno: 955x | Diskuse| Ostatní

Petr Šmíd

A je to tady

"Co plánuješ na Silvestra?", "Kam jdeš na Silvestra?", "Kde budeš na Silvestra?", "Co na Silva?". Ve většině rozhovorů, které absolvuji v těchto dnech se nějaká taková věta objeví. Obzvláště to poslední pojetí oné věty mě opravdu šokovalo, jakoby čeština musela být za každou cenu zkracována, jakoby lidé neměli čas ani na pěknou českou větu.

31.12.2010 v 18:22 | Karma: 6,75 | Přečteno: 1164x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1441x
Je to syn, přítel, stále ještě student, lektor mluvních průprav, vedoucí, DrCF, asistent, instruktor, veřejný podporovatel Karla Schwarzenberga na prezidentský úřad, externí spolupracovník Mahenovy činohry Národního divadla Brno, obyvatel města Česká Třebová, občan České Republiky, částečný obyvatel Brna...

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené blogy